Spell my name

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Spell my name – die so betitelten Skulpturen sind raumgreifend. Die Oberflächen der metallenen und meist schwarz gefassten Schnörkel sind über und über besetzt mit Schweißpunkten und erinnern durch die so generierte Haptik sowie durch ihre ausgezehrten Volumen an Werke des berühmten Schweizer Bildhauers Alberto Giacometti. Die Schnörkel kommen voller Selbstbewusstsein daher und geben sich wie Signaturen, die nichts als sich selbst bezeichnen. In einer solchen Lesart stehen sie in bester dadaistischer Tradition. Im Zusammenspiel und in Gruppe orchestriert entwerfen sie eine geradezu an eine räumliche Partitur erinnernde Geste…

Spell my name – the so-entitled sculptures are space-encompassing. The surfaces of the metallic and in most cases black-coloured curlicues are covered everywhere with welding spots; through their ensuing haptic quality as well as in their emaciated volumes, they call to mind works by the famous Swiss sculptor Alberto Giacometti. The squiggles convey an emphatic self-confidence and seem like signatures signifying nothing other than themselves. In the context of this sort of interpretation, they are situated in a typical Dadaist tradition. Engaging in interplay and orchestrated as a group, they formulate a gesture whose spatiality is in fact reminiscent of an orchestral score …